A tavaszi japán földrengéskor, mint általában a természeti katasztrófák után sokak nagy lendülettel vetették bele magukat az adakozásba, ki hol tudott, ott segített. Ilyenkor megszaporodnak a különböző akciók, amiknek keretében sok cég, márka lehetőséget biztosít, hogy a termékeik megvásárlásával a rászorulókat is segíthetik. Általában a bevétel valahány százalékát továbbítják. Ez egyrészről jó kis marketing fogás, mert sokan gyakran hamarabb megveszik az adott terméket, ha másért nem, azért hogy ha egy kicsivel is, de ő is segíthessen. Mivel általában csak a bevétel egy bizonyos részét továbbítják a rászorulóknak, így a cégek ebből rendesen profitálhatnak. De. Mielőtt azt gondolnátok, hogy elítélem ezt, megjegyzem, hogy nem így van. Mert marketing ide vagy oda, a segítségnyújtás a legfontosabb. Épp ezért én is hajlamos vagyok részt venni az ilyen akciókon, megvenni a táskát, pólót, stb-t, mert jó érzés, hogy ha csak egy nagyon picit, de én is hozzájárultam, hogy azoknak a szegény embereknek egy kicsit jobb legyen. A japánokat én japán témájú könyv vásárlásával támogattam. Az akció a moly.hu oldalon zajlott. Ezekhez az akciókhoz hozzátartozik, hogy általában a szerencsétlenség után 1-2 hónapig tartanak. Utána már az adakozó kedv is elmúlik, el is felejtjük az egészet. Holott még akár évekig is eltarthat míg a rászoruló ország és az károsult emberek egy kicsit talpra állnak.
Hogy miért írok most minderről? Az Uniqlo márka piacra dobott egy póló kollekciót, melyet 10 világhírű sztár közreműködésével tervezett. A pólókon a sztárok üzenetét olvashatjuk. Ami számomra nagyon megnyerő, hogy a teljes bevételt felajánlották a japán Vöröskeresztnek!
Akik üzennek a pólókon: Lady Gaga, Nicole Kidman, Victoria Beckham, Cyndi Lauper, Orlando Bloom, Karl Lagerfeld, Charlize Theron, Blake Lively, Gwyneth Paltrow, Alber Elbaz.
Ízelítőnek pár darab a kollekcióból:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése