2011. szeptember 2., péntek

Interjú és játék - mabeautyk


Ezalkalommal Zsuzsit, a mabeautyk ékszerek alkotóját szeretném megismertetni Veletek egy rövid interjú keretében. Fogadjátok szeretettel, és csodáljátok meg az ékszereit.

Bemutatkoznál azok kedvéért, akik nem ismernek?
Herbay-Magyar Zsuzsa vagyok, 28 éves műszaki menedzser és francia tolmács. Budapesten élek férjemmel és 1 éves kisfiunkkal. Jelenleg babázom, és szabadidőmben készülnek a mabeautyk ékszerek.

Mióta foglalkozol ékszerek készítésével?
Már régebben is készítettem ékszereket, főleg barátnőimnek, magamnak, de igazán 2011. áprilisa óta foglalkozom komolyabban ékszerkészítéssel. Mindig is vágytam valami kreatív tevékenységre, és most, hogy itthon vagyok a kisfiammal ez az igény csak fokozódott bennem. Szeretem az egyedi dolgokat, amelyek nem köszönnek vissza úton-útfélen. Ezért is döntöttem úgy, hogy az ékszereimet megmutatom másnak is, hiszen egyre nagyobb az igény a tömegtermékekkel szemben az egyedi, kézműves termékek iránt. A  lelkesedésem pedig anyukámra is átragadt, előszedte horgolási tudását, továbbképezte magát, és minden mabeautyk horgolt ékszert ő készít.

Vintage ihletésű ékszereket készítesz. Honnan ered ennek a stílusnak a szeretete?
Azt hiszem, a nagymamámtól és az anyukámtól. Szeretem kombinálni a régi és az új dolgokat, a lakásunkban is van egy-két antik tárgy a modern bútorok között. Sajátos hangulatot teremtenek, lelkük, történetük van. Valahogy így van ez az ékszerekkel is. Nosztalgikus ékszerek kombinálása modern anyagokkal vagy egy egyszerű sima pólóval; divatossá, ötletessé és nagyon egyedivé teszik a megjelenést.

A vintage előtt más stílusokba is belekóstoltál?
Régebben gyöngyökből, fagolyókból készítettem pár dolgot, de ezek gyenge szárnypróbálgatások voltak csak, a vintage ékszerekkel indult el igazán a saját stílusom és a mabeautyk ékszerek.
Többféle anyaggal is dolgozol, van kedvenced közülük?
Nehéz megmondani. Az üvegékszereket nagyon szeretem, de a textilrózsák és a gombok is nagy kedvencek. Szeretek variálni, kitalálni, hogy egy-egy anyagból mit lehet kihozni, hogy igazán jól mutasson.

Miből merítesz ihletet?
 Anyával szoktunk inspirálódni divatüzletekben, divatmagazinokban, divatmagazinok honlapján. Figyeljük, hogy milyen trendek, színvilágok várhatók, és ezek  alapján gondoljuk tovább, hogyan legyen mindez „mabeautykos”. Ősszel a mustársárga, piros, és az élénk föld színek jelennek meg a palettán, így nálunk is.  Mivel jön az ősz a nehezebb, melegebb anyagok is előtérbe fognak kerülni.

Nagyon tetszik, hogy könyvek és kották kerülnek az ékszerfotók hátterének. Fontos szerepet játszanak az életedben, vagy csak egy jó design megoldás?
Mindenképpen fontosak. Könyvek vesznek körül egészen kiskorom óta, anyukám magyartanár, rengeteget olvasott nekünk kiskoromban. A kották szeretete pedig a férjemtől jön, ő szaxofonozik, nekem sajnos botfülem van és remélem, a kisfiam ebben az apjára fog hasonlítani.

Mi a vásárlóid legnagyobb kedvence?
Az üvegékszerek és a vintage láncok, de persze ez egyénfüggő; van akinek a rosette-ek, aminek én külön örülök. Remélem, ősszel a horgoltakba is beleszerelmesednek a vásárlók.

És mi a Te kedvenced az ékszereid közül?
A rosette-ek, üvegékszerek, horgoltak, gombékszerek, vintage láncok -talán ebben a sorrendben.
Ha nem alkotsz éppen, akkor mivel töltöd az idődet?
Akkor a kisfiammal vagyok. Nagyon szeretek moziba járni, rajongok a francia filmekért, a finom ételekért, a francia sajtokért, a divatért, a lakberendezésért. Kicsit frankomán vagyok, de ez már szakmai ártalom is. És persze anya, feleség, lány és unoka is vagyok.

Elárulnád a jövőbeli terveidet? Mik az 5-10 éves tervek?
Szakmai téren szeretném, ha a mabeautyk egy  márka lenne, és minél többen megismernék. A kisfiamnak, Lócinak pedig szeretnék majd kistestvér(eke)t.

Köszönöm, hogy válaszaiddal jobban megismerhettünk. További sok sikert kívánok az ékszerkészítésben!

JÁTÉK!

Zsuzsi felajánlott Nektek egy teáskannás láncot, amit egy szerencsés olvasó meg is fog kapni. J


Feltételek:

1.       Légy rajongója a feminine punch blog Facebook oldalának, itt: KATTINTS
2.      Légy rajongója a mabeautyk Facebook oldalának, itt: KATTINTS
3.      Hagyj egy hozzászólást, itt a blogon, ez alatt a bejegyzés alatt, a Facebookon használt neveddel, email címeddel (ezen foglak értesíteni ha nyertél)

+ Plusz esélyért oszd meg a FB-on, vagy a blogodon a játékot! Ahány csatornán megosztod, annyi plusz esély. Ha blogon osztod meg linkeld , vagy ha FB-on osztod meg, akkor készíts a megosztásról egy képet, és küldd el a femininepunch@gmail.com email címre. Figyelem! Ha nem tudom leellenőrizni, nem jár a plusz esély!

A határidő: 2011. szeptember 9. péntek, éjfél

Sok sikert mindenkinek! J

Egy sablon segítségképp:
Mindkét oldal rajongója vagyok … néven.
Email:
+ Plusz esélyek

1 megjegyzés: