2011. augusztus 25., csütörtök

A helyes testtartás

A japán oggi magazin augusztusi számában találtam egy helyes testtartással kapcsolatos cikket. Nem is kell értenünk a szöveget, hiszen a képek magukért beszélnek. Meg is mutatom őket.

Szerintem ezt a hibát követik el a leggyakrabban a nők, ha a helyesen ülésről beszélünk. A térdeinket összeszorítjuk a lábfejeink pedig távol egymástól, egy kissé a szék alá rejtve és a hátunkat görnyesztve ülünk és várjuk a sorunkat a pl a váróteremben. Őszintén, ismerős? 

Pedig csak egy kis odafigyelés kellene, hogy máris kecsesebbek, nőiesebbek és nem utolsó sorban egészségesebbek (hiszen a gerincnek nem tesz jót a görnyedés) legyünk. Nem szebb látvány a második képen a nő? Úgyhogy hátat kihúzni, lábakat összezárni! :)


Ne csámpíts! Húzd ki magad, a sarkaid érjenek össze! Persze ez nem arra az esetre vonatkozik, mikor hosszú perceket, órákat álldogálsz valahol, de ha pl. fényképeznek, mindenképp ezt a testtartást alkalmazd a csámpítás helyett. Lehet hogy lazának tűnik, de a fotón nem mutat jól.

Itt szintén egy ülő helyzetet látunk, a korábbi "várótermeshez" képest ez egész más. Egy karfás fotelben így tudsz kecsesen ülni. Kicsit lemaradsz a széle a rossz testtartást bemutató képnek, de szerintem így is látszik, hogy a hölgyike görnyedten ül, és korábbihoz hasonlóan széttette a lábait, és csak a térdeit zárta össze. Akkor inkább tegyük keresztbe a lábunkat. Ha megtámaszkodsz a karfán, akkor kitudod húzni a hátadat úgy, hogy közben mégsem tűnsz karót nyeltnek.

Ti mennyire figyeltek oda a helyes testtartásra?

2 megjegyzés:

  1. Én is így szoktam keresztbetett lábbal ülni :) Sztem nagyon kényelmes :)
    Bár valljuk be... azért egyszer-egyszer rajtakapjuk magunkat, hogy dobáljuk a lábainkat, ami elég ciki, főleg, ha szoknyában vagyunk és be lehet kukucskálni :D:D:D
    Na... mondjuk én erre nagyon ügyelek :) A részletek maradjanak rejtve! :D

    VálaszTörlés
  2. Hát tökre egyetértek. A görnyedés nem csak egészségtelen, hanem csúnya is. Egy nő igenis húzza ki magát, az összképen ez nagyon sokat javít és magabiztosságot sugároz. Oké én is sokszor észreveszem, hogy nem húzom ki magam, de legalább igyekszek odafigyelni.
    (Andi)

    VálaszTörlés